Bases neurobiològiques de l’aprenentatge
Data: 19 de maig a les 19h
Lloc: virtual, plataforma Zoom
Ponent: Marta Portero Tresserra, Professora del Departament de Psicobiologia i Metodologia de les Ciències de la Salut. Investigadora en el grup de recerca Neurobiologia de l’Aprenentatge i la Memòria. Institut de Neurociències. Universitat Autònoma de Barcelona.
Organitza: Secció d’Enseyament de la SCB
Aquesta conferència se centrarà a descriure en què consisteixen els processos d’aprenentatge i memòria, quins sistemes de memòria existeixen i quins circuits cerebrals permeten la formació dels records. A continuació, es mencionaran quines pràctiques educatives, avalades per la neurociència, poden promoure els processos d’aprenentatge i memòria. En aquest sentit, es parlarà de com l’activitat física, l’alimentació i el son milloren les condicions cerebrals per a aprendre i formar records robustos i duradors. Tanmateix, s’assenyalaran quines metodologies d’aprenentatge actiu basades en les proves científiques poden tenir un efecte positiu en la formació dels records, ja que activen mecanismes cerebrals que generen aquest tipus de records. Finalment, s’emfasitzarà la importància de tenir una mirada crítica tenint en compte els mites més generalitzats sobre com funciona el cervell humà.